donderdag 22 juli 2010

From Holland

Geregeld krijgen we de vraag waar we vandaan komen. "From Holland" zeggen wij dan. In Miami en Orlando kregen we meteen een "sorry that you lost the WK". Wij natuurlijk heel positief: "a second place is not so bad". Daar waren ze het dan ook wel weer mee eens.
Het WK is nu alweer een week verder en dat zijn ze hier alweer vergeten.
In Bush Gardens kregen we ook weer de vraag: "where are you from?". Wij weer: "From Holland". Kregen we de vraag: "do you wear wooden shoes?". Wij natuurlijk volmondig NEE. Ze keken ook meteen naar onze voeten.
Bij de laatste achtbaan waar Dani inging kregen we weer dezelfde vraag. Ook vroeg de, al wat oudere, dame of het "nice" was in Holland met veel tulpen enzo (dat had ze gehoord). Ik natuurlijk weer bevestigen dat Holland leuk was vooral in het voorjaar met tulpen. Ook weer de vraag over de wooden shoes. Ik weer: "no, only the farmers wear the wooden shoes". Toen dacht ze even na en zei: "that is a interesting detail". Ik denk dat ze nu haar hele familie gaat inlichten dat alleen de boeren in Nederland houten klompen dragen.

1 opmerking:

  1. hahaha niet te geloevn toch die beelden die de amerikanen van ons hebben. Toen we (al flink wat jaren geleden) op huwelijksreis waren werd aan mij in de Florida Mall gevraagd waar mijn "wooden shoes and tulips" waren. Over mijn antwoord: "I left them at my windmill" moeten ze denk ik nu nog nadenken. Die gezichten toen, onbetaalbaar.
    Geniet verder, wij genieten van hier uit mee....

    BeantwoordenVerwijderen