maandag 28 juli 2014

Dag 20 en 21: 26 juli 2014 en 27 juli 2014 de terugreis

Vandaag is het zover, we gaan weer naar huis. We vliegen pas vanavond om 20.10 uur dus alle tijd.
Ons hotel is inclusief ontbijt. Dat gaan we dus eerst maar op ons gemak doen. Na het ontbijt is het inmiddels al half 10 dus zwemmen heeft niet meer zoveel zin. We moeten uiterlijk om 11 uur uitchecken. We pakken de laatste spullen in en brengen alles naar de auto. Om half 11 checken we uit.
We hebben besloten om nog even naar de Mall at Millenia te gaan. Deze ligt op de route naar het vliegveld en Hinny wil nog een Beats Koptelefoon kopen bij de Apple store.
En in deze mall waren we nog niet geweest. Dani ziet meteen de Cheesecake Factory. Daar wil hij vandaag nog wel een stukje taart eten. We lopen een rondje door de mall en Hinny slaagt voor de koptelefoon. We eten een broodje bij Panera Bread. Als afsluiter gaan we naar de Cheesecake Factory voor een stukje taart. Echter de wachttijd voor een tafel is 40 minuten. Dat gaan we niet doen. We bestellen een Cheesecake Vanilla Bean voor Dani en eten die lekker buiten op een bankje op.
Dan wordt het ook tijd om naar het vliegveld te gaan. Inmiddels begint het ook weer te regenen. We stellen de TomTom in op een benzinestation vlak bij het vliegveld. Ik had op Google een Shell opgezocht, maar het bleek een RaceTrac te zijn.
Ook prima. We tanken helemaal vol want we moeten de auto met een volle tank weer inleveren. We rijden naar het vliegveld en de Car Rental Return is zo gevonden. Het is druk met het inleveren van auto's bij Alamo. We halen alle bagage eruit. TomTom eruit. Nog even alle vakken controleren. Inmiddels is er een Alamo medewerker die controleert of alles in orde is en of de tank vol is. We krijgen een bonnetje met een 0 bedrag, dus alles prima in orde. We hebben 1235 mijl gereden, dat is 1976 km.
We hebben nog 4 uur voordat we vliegen dus we lopen rustig naar de incheckbalie van AerLingus. Deze is nog niet open, maar er staat wel al een lange rij. We sluiten achteraan. Na ongeveer een half uur gaan de balie's open en gaat het inchecken vrij vlot. Wij worden ook meteen ingechecked voor de vlucht van Dublin naar Amsterdam, maar de boardingpassen daarvoor moeten we in Dublin nog ophalen bij de transferbalie. Net als op de heenweg dus. De bagage gaat wel meteen door naar Amsterdam.
Als we bij de gate aankomen stappen er net mensen uit. Een uur te laat, dus onze vlucht krijgt ook een vertraging van 50 minuten. Nu maar hopen dat we dan onze aansluiting in Dublin niet missen.
Uiteindelijk vertrekken we om 5 minuten voor 9. We halen nog wat tijd in onderweg en de vlucht duurt uiteindelijk 7 uur en 44 minuten. We hebben 2 uur overstaptijd in Dublin. We zitten helemaal achterin het vliegtuig op dezelfde plaatsen als op de heenweg dus het duurt even voordat we het vliegtuig uit zijn. Eerst langs de transferbalie. Onze boardingpassen liggen klaar dus we kunnen meteen door naar de bagage controle. Hier is het wel erg druk en het gaat erg langzaam. Er is maar 1 band open. En er moesten veel mensen gefouilleerd worden. Ik kijk herhaaldelijk op mijn horloge en de tijd gaat snel. Maar we redden het en zijn om 5 voor 11 bij de gate. Die zou om 11.05 uur sluiten, maar dan moeten ze zelfs nog beginnen met boarden. Er stappen eerst nog mensen uit. Maar het instappen gaat vlot en we vertrekken mooi op tijd en een uur later landen we op Schiphol. We zitten nu op rij 4 en zijn zo het vliegtuig uit. Op naar de bagage. Dat is nog een mooi stukje lopen en tegen de tijd dat we er zijn begint de band al bijna te draaien. Onze koffers komen alledrie vrij vlot voorbij.
Nu komt het spannendste deel van de reis. Langs de douane. Gelukkig staan ze niet te controleren en kunnen we zo doorlopen met al onze aankopen.
We lopen naar buiten waar de hotelbusjes komen. De bus van Van der Valk komt pas over een half uur, dus maar weer wachten. Bij het hotel staat onze auto nog. We pakken alles in en gaan op weg naar huis. Het verkeer hier is wel even weer wennen. Het rijgedrag van de automobilisten is hier heel anders dan in Florida.
Onderweg stoppen we nog even in Joure voor een snelle hap bij de McDonalds.
Uiteindelijk zijn we om half 7 weer thuis. We gaan nog even bij Oma op bezoek, douchen en Dani ligt dan al vrij snel in bed. Ik pak de koffers uit en sorteer de was alvast voor morgen. Morgen moet ik gewoon weer werken. Hinny en Dani zijn nog vrij. Kunnen zij mooi de was en de boodschappen doen.

1. Dat was een heerlijke vakantie en gelukkig is alles goed gegaan met de terugreis incl koffers. Sterkte met de jetlag en misschien tot een volgende keer!

2. Welkom thuis en bedankt voor je verhalen. Jullie kunnen terugkijken op een leuke vakantie. Sterkte met het wennen aan het normale leventje en tot een volgende keer of op ons blog!

3. Helaas zit het er weer op,maar wat hebben jullie het heerlijk gehad.
    Bedankt dat we mee mochten lezen met het leuke blog
    Groetjes de moolenschotjes

4. Voorbij...jammer. Bedankt voor het schrijven van jullie blog, het was leuk om te lezen. Tot de volgende keer!