donderdag 24 juli 2014

Dag 17: 23 juli 2014 Sanibel

Nog even een update van gisteren. Gisteravond zagen wij busjes staan van televisie stations. Bij thuiskomst even op internet gekeken wat er aan de hand was. Blijkt er gistermiddag blikseminslag te zijn geweest op het strand. 1 dode en 2 gewonden. En dat op ongeveer 4 kilometer van ons huisje.

Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan. Hinny heeft lekkere croissantjes gehaald bij de 7eleven. Na het ontbijt de koelbox klaargemaakt en in de auto richting Sanibel. Het is maar een klein stukje, maar we moeten wel over de tolweg. Kosten $ 6.
We gaan naar het Djing Ding Darling Park. Daar doen we de Wildlifedrive. Kosten $ 5.
Eerst bezoeken we het informatiecentrum. We vragen uitleg over de autoroute. We krijgen uitgebreid uitleg van de meneer achter de balie. Hij laat ons zelfs een 2 koppige alligator zien. Als we die in het echt zien moeten we meteen bellen zegt hij. We krijgen een plattegrond en wat folders mee.
Er is echter niet veel wildlife te zien vandaag. We stoppen op diverse uitkijkpunten.
We zien alleen een waterslang, een horseshoe crab onder water, een klein krabbetje op een boomstam, hagedisjes en wat vogels.

Na de route van 4 mijl gaan we iets eten bij George&Wendy. Hinny en ik nemen een sandwich en Dani gaat voor de baby back ribs. Het is erg lekker.
Na de lunch rijden we naar de andere kant van het eiland waar een vuurtoren staat.
We doen $ 2 dollar in de parkeerautomaat. Hiervoor kunnen we één uur parkeren.

Ik baal dat mijn autofocus van de telelens het niet doet. Hierdoor heb ik veel wazige foto's. Op het moment dat ik ze maak lijken ze scherp, maar als ik ze terugkijk zijn ze toch bewogen. Jammer.

We lopen een stuk over het strand vanaf de pier voorbij de vuurtoren. In de verte zien we Fort Myers Beach. Er lijkt in de verte ook weer regen in de lucht te zitten. Wij krijgen hier gelukkig vandaag niks van.
Onderweg naar huis doen we nog een paar boodschappen bij de Publix. Omdat we vanmiddag een uitgebreide lunch hebben gedaan eten we vanavond soep. Ik koop ook een zakje sweet potatoes die in de magnetron kunnen. Even kijken hoe dat smaakt.
Thuis gekomen duiken we nog even het zwembad in. Een aantal van onze buren is ook aan het zwemmen en het is erg gezellig bij het zwembad. Uiteindelijk gaan we pas tegen half 7 eten.
De sweet potatoes worden gestoomd in de magnetron. Ik snijd ze open en doe er wat boter in, net als in de restaurants als je een bakes sweet potatoe besteld. En het smaak heerlijk. Eigenlijk moet er een ander soort boter in, maar we zijn er nog niet achter welke soort.
Hinny probeert nog een vis te vangen, maar het wil vandaag niet lukken.
Morgen is onze laatste volle dag in Fort Myers Beach. We hebben nog niet echt plannen voor morgen. Wordt dus weer een verrassing wat we gaan doen.

1. Wij zijn van de week ook in het park geweest op weg naar sanibel,en ook wij hebben geen beest gespot.
    Op wat vogels na.
    En ondanks je lens zijn de foto's toch erg mooi

2. Wij hebben een wasbeer en wat verschillende vogelsoorten gezien, verder ook niet veel wildlife in DJ Darling, 5 dagen geleden. In Corkscrew, zijn wij ook vaak geweest vanuit FT Myers Beach, daat hebben wij altijd wel veel gezien, misschien is dat nog leuk om heen te gaan.