dinsdag 8 juli 2014

Dag 2: 8 juli 2014 Deel 1

Vanmorgen om half 6 ging de wekker. Snel aangekleed en de tassen weer ingepakt. Apparatuur opgeladen i.v.m. eventuele extra controle (hebben we niet gehad). Om 6 uur zaten we aan het ontbijt. Allemaal prima in orde, maar wij zijn niet gewend om zo vroeg te eten dus we eten niet zoveel. Om 06.40 uur rijdt de shuttle bus voor en gaan we op pad.
Op Schiphol de juiste balie opzoeken. We mogen bij de kiosk van KLM inchecken. Met het reserveringsnummer lukt het niet, maar met een paspoort scan krijgen we toch de boardingpassen eruit. Bij de bagage drop Off staan lange rijen, maar wij mogen met een dame van KLM mee naar een snellere rij. Daar gaat het uiteindelijk niks sneller want voor ons is er gezin met overbagage en die moeten wat overpakken.
De paspoortcontrole gaa vlot en dan zoeken we de juiste gate op. D29 moeten we zijn. We kijken nog wat winkeltjes en kopen nog een mooi shirt voor Dani. Vlak voor onze gate hebben we nog de bagage controle. Vanaf hier mag je geen vloeistoffen meer meenemen. Ik heb nog een flesje water. Die drinken we nog snel even leeg. Die vul ik na de controle bij het toilet weer met water.
De vlucht naar Dublin vertrekt mooi op tijd. Het taxiën op Schiphol naar de Polderbaan duurt bijna net zolang als de vlucht. We hebben wat turbulentie onderweg, maar precies op tijd landen we in Dublin.
We stappen als laatste uit want we zitten helemaal achterin het vliegtuig op rij 29. Eenmaal uitgestapt volgen we de borden Connecting Flights en melden we ons bij de Aer Lingus balie voor onze boardingpassen. We konden wel online inchecken, maar geen boardingpassen printen. Dit ging vlot en konden we weer verder naar de bagage controle. Hier zijn ze heel streng. Alles moet apart. Schoenen met hakken uit, enz. Dat duurt dus heel lang. Al met al zijn we een uur zoet met het uitstappen en de controle. We eten een sandwich en gaan om 12 uur richting de U.S. Preclearance. Deel 2 volgt vanuit Orlando.

1. Jullie zijn er al bijna! Het is hier op heerlijk!

2. Dat was een relaxte start van de reis. Hopelijk is het 2e deel ook goed verlopen want koffers kwijtraken lijkt een hype te zien momenteel. Heel veel plezier.