woensdag 16 augustus 2017

Dag 26: 14 en 15 augustus 2017 Weer naar huis

Aangezien we pas om 12 uur de kamer uit moeten doen we rustig aan. Na het ontbijt wil Dani nog even zwemmen. Ondertussen pak ik de koffers verder in. Uiteindelijk vertrekken we om half 12 uit het hotel.

We rijden naar de Orlando Vineland Premium Outlets. We hebben nog wat ruimte in de koffer, dus er kan nog wat geshopt worden. Uiteindelijk gaan er nog wat schoenen en kleding mee naar huis.

Rond half 4 gaan we richting het vliegveld. Ongeveer 5 km voor het vliegveld tanken we de auto nog even vol. We moeten de auto vol weer inleveren, dus dat doen we netjes. We leveren de auto in en krijgen een bonnetje met $ 0.

De incheckbalie opent over 10 minuten dus we staan mooi op tijd in de rij. Als de 10 balies open gaan zijn we al snel aan de beurt. De koffers zijn niet te zwaar, dus dat hebben we ook weer netjes gedaan.

We halen nog even iets te eten bij de McDonalds en gaan dan op ons gemak door de douane. We hebben alledrie TSA Pre en alles mag in de tas blijven, de schoenen hoeven niet uit, etc.

Dan is het wachten tot we kunnen boarden. Tijdens het wachten wisselen we nog even de korte broek voor een lange. Wel weer vreemd na bijna 4 weken weer een lange broek aan.

Het boarden duurt natuurlijk weer lang en we vertrekken uiteindelijk 3 kwartier later dan gepland. Maar we hebben wind mee, dus de vlucht zal maar ruim 8 uur duren.

Eenmaal in de lucht krijgen we al snel wat te drinken en een zakje knabbels. We proberen meteen wat te gaan slapen. Net als dat een beetje wil lukken komen ze met het warme eten en moeten we ook echt de stoelen rechtop zetten. Doorslapen zonder eten is er dus niet bij. Dat zijn we eigenlijk niet gewend. Het eten is echt niks. Alleen het toetje is nog wel te eten. Alles gaat dus ook zo retour.

We slapen weer gauw verder. En voordat we het door hebben is het alweer tijd om te ontbijten. Ook dan is doorslapen er niet bij. De stoelen moeten weer rechtop. Het laatste stukje naar Frankfurt hebben we nog wat turbulentie en mijn maag is daar niet blij mee, maar gelukkig trekt het snel weer weg.

In Frankfurt moeten we eerst door de paspoortcontrole en daarna hebben we een bagagecheck. Ik had nog een half flesje water en een half flesje cola. Die kon ik dus weggooien. Blijkt dat we na de paspoortcontrole weer in de publieke ruimte zijn geweest en daarna mag je weer geen vloeistoffen mee nemen. Vreemd als je een aansluitende vlucht hebt. Maar de meneer bij de bagagecontrole was niet over te halen. Het moest in de prullenbak.

Daarna moesten we ons ook haasten. De boarding van onze vlucht naar Düsseldorf zou zo beginnen. We kopen bij een kiosk nog snel een broodje, want tijd om ergens te gaan zitten is er niet.
De vlucht naar Düsseldorf vertrekt mooi op tijd. In Düsseldorf hoeven we verder niet meer door de douane. Onze koffers komen vrij snel van de band af rollen.

Onze auto staat op P1. Gelukkig heeft Dani onthouden in welk vak hij staat. Altijd handig. We hadden natuurlijk ook wel even een foto gemaakt voor de zekerheid. Bij de uitgang even melden dat we een gehandicaptenparkeerkaart hebben en we mogen zo uitrijden. Wel worden alle gegevens van de kaart gevraagd, dus alleen even melden dat je een kaart hebt werkt niet. Wel weer mooi meegenomen, 4 weken gratis op kort parkeren staan.

Om 5 uur zijn we weer thuis. Alles even uitpakken, wasjes draaien en vroeg naar bed. Ik moet morgen weer aan het werk. Dani en Hinny zijn nog lekker vrij.

Het was een geweldige vakantie, maar we vinden het ook fijn om weer thuis te zijn.

1. Jullie hebben echt een heerlijke trip achter de rug en gelukkig ook een soepele reis.
    Oei, morgen alweer aan de bak...dat is pittig maar aan de andere kant zit je dan meteen weer in je ritme.
    Bedankt voor het delen van jullie vakantie en op naar het plannen van de volgende ;)

2. Toch een voorspoedige terugreis!!
    En wat hebben nullie een heerlijke vakantie gehad en wij hebben erg meegenoten met het mooie blog..