zaterdag 5 augustus 2017

Dag 16: 4 augustus 2017 van Natchez naar New Orleans

Gisteravond zaten we nog even gezellig buiten op de veranda toen er een truck voorbij reed die aan het spuiten is. Zal wel iets tegen de muggen zijn.

Ook vanmorgen staan we weer vroeg op. Om half 9 moeten we aan het ontbijt zitten. Ze zijn daar heel streng in. Om 8 uur zijn we al klaar met douchen en hebben we zelfs de bagage al in de auto. We gaan nog even lekker op de veranda zitten. Het ontbijt is weer prima.

Rond half 10 zitten we in de auto richting New Orleans. Onderweg bij Baton Rouge staan we nog een half uur in de file.

We stoppen eerst bij The Whitney Plantation. We melden ons voor een tour. Deze duurt ongeveer 1,5 uur. De volgende tour gaat echter pas over ruim een half uur. We wachten, want we willen dit wel graag zien. Onze gids Yvonne leidt ons langs alle monumenten en gebouwen. Het is erg indrukwekkend.

Uiteindelijk duurt onze tour 2 uur en tegen 4 uur rijden we weer verder naar New Orleans. Een rit van nog geen uur die uiteindelijk ruim 1,5 uur zal gaan duren. We zijn nog maar net onderweg als het ineens heel hard begint te regenen. De weg is hier heel slecht. Veel gaten en diepe sporen. We zijn nu wel blij met onze grote auto. Beetje gas terug en rustig doorrijden. Dichter bij New Orleans wordt het al weer snel beter al blijft het nog wel regenen. De laatste 20 km staan we in de file en langzaam rijdend verkeer.

Ons hotel The Whitney is midden in het centrum en het is net spitsuur. We parkeren de auto voor de deur van het hotel. Er is Valet Parking ($ 32 per nacht), maar we zijn blij dat we zelf de auto niet ergens hoeven te parkeren. We checken in en krijgen kamer 701 toegewezen. Het is een erg ruime kamer. Het zijn eigenlijk 2 slaapkamers. Groter dan we hadden verwacht. Dus weer mooi veel ruimte.

Het hotel was vroeger een bank. De kluisdeur en de loketten zitten er allemaal nog in.

We gaan nog even een wandelen richting de rivieroever en gaan dan eten bij Mother's Restaurant. Hier staat al een rij buiten te wachten. De sheriff staat bij de deur en laat iedere keer kleine groepjes mensen binnen. Eenmaal binnen mag je weer in de rij bij de kassa. Hier plaats je je bestelling en mag je meteen afrekenen. Je krijgt je drankjes mee en mag zelf een tafeltje uitzoeken. Je kassabon leg je op tafel. Er komt een serveerster langs die je kassabon meeneemt en even later het eten brengt. Je mag het personeel ook geen fooi geven. Wel een hele belevenis zo. Als je klaar bent met eten kun je meteen vertrekken en laat de sheriff weer nieuwe klanten binnen.

Dani en ik delen een sandwich met kip. Hinny heeft iets met ham. Daar mag je 3 sides bij uitkiezen. Die delen we dan ook. Het is meer dan genoeg met z'n 3-en. We beginnen er al handigheid in te krijgen om gerechten te delen zodat er niet zoveel weggegooid hoeft te worden.

Morgen een hele dag in New Orleans. Nog even kijken wat we allemaal gaan doen.

1. Wat een regen kan er vallen zeg, maar jullie zijn er!
    Bijzonder dat de Sherrif de boel regelt in het restaurant en ook de manier van bestellen is bizar, wat nou als je nog iets wil drinken??

2. We kregen van de serveerster een gratis refill.

3. Wat een hoop mooie foto's weer vandaag.
    En fijn dat het pas is gaan regenen toen jullie in de auto zaten.