dinsdag 1 augustus 2017

Dag 12: 31 juli 2017 Memphis

Het ontbijt bij dit appartement is een grab and go ontbijt. We kijken wat het is, maar besluiten al heel snel om naar de IHop te gaan. Dat ziet er toch veel lekkerder uit.

Na het ontbijt gaan we naar Graceland. We parkeren voor $10 en kopen tickets voor Elvis Experience plus de vliegtuigen. We krijgen eerst een film te zien en gaan daarna met een busje naar het woonhuis. We krijgen allemaal een koptelefoon en een tablet. Nu kunnen we alles in het Nederlands horen. Wel zo gemakkelijk. In groepjes mogen we naar binnen. Er is een route door de benedenverdieping van het huis en de bijgebouwen. Je kunt dit op je eigen tempo doen.

De woonkamer.

De slaapkamer van Elvis.

De eetkamer.

De kelder.

De junglekamer.

Nooit geweten dat Elvis een tweelingbroer had.

Het graf van Elvis en zijn ouders.

Heel veel verschillende auto's en motoren.

We lunchen in Glady's Diner.

Er zijn verschillende ruimtes ingericht als museum.

Als laatste gaan we naar zijn 2 vliegtuigen.

Als we Graceland gezien hebben gaan we naar Beale Street. Dit is in het oude centrum van Memphis.
We parkeren tegenover het politiebureau. Voor $ 10 mogen we hier 5 uur staan.

We lopen Beale Street helemaal af en gaan wat drinken bij het Hard Rock café.

Daarna lopen we naar de rivier.

We lopen Bealestreet weer helemaal terug naar de auto.
Het is 's middags nog niet erg druk hier, waarschijnlijk zal dat 's avonds anders zijn.
We gaan met de auto naar Brass Pro. Dat is een grote outdoor winkel.

Rond een uur of 5 houden we het voor gezien en gaan we terug naar het hotel.
Voor het eten gaan we naar TGI Friday's. Het eten is prima, maar het restaurant ziet er maar vies uit.
Dani en ik delen een gerecht. Dat is hier heel normaal. Ook nemen we nu water bij het eten. De cola zijn we ook al zat. Je krijgt meteen halve liters en zodra je glas half leeg is krijg je een nieuwe. Bijkomend voordeel is dat water gratis is.

Amerikanen vragen ook gewoon alles als ze nieuwschierig zijn. Ik heb vorige week in Savannah nieuwe Skechers gekocht. Zowel gisteren als vandaag werd ik aangesproken. Ze beginnen dan met: " I Love your schoes" en vervolgens willen ze weten waar je ze hebt gekocht. In Daytona Beach had ik mijn oranje Nikes aan. Ook daar werd ik al op aangesproken. De dame in kwestie was erg teleurgesteld dat ik ze al 2 jaar heb. Dan zou ze ze nu vast niet meer kunnen kopen.

De plannen voor morgen zijn veranderd. We zouden eigenlijk nog een dag in Memphis blijven, maar we hebben ons schema aangepast. De trip van Memphis naar Natchez is eigenlijk te lang voor 1 dag. De Natchez Trace Parkway gaan we dus niet doen vanaf Tupelo naar Natchez.

We hebben besloten om Memphis een dag eerder te verlaten.
We rijden morgen naar Vicksburg. Zo'n 4 uur rijden.
We hebben een overnachting geboekt in het Holiday Inn Vicksburg. Er zit zowel een binnen- als een buitenzwembad bij. Kunnen we morgenmiddag lekker relaxen bij het zwembad.

Woensdag hebben we dan nog een korte rit van Vicksburg naar Natchez. Kunnen we het meest zuidelijke deel van de Natchez Trace Parkway op ons gemak doen.

1. Zo, de dosis jeugdsentiment is weer binnen, en maar wat handig dat je alles in het Nederlands kon volgen, hoef je tenminste niet zo na te denken ;)

2. Leuk he, Graceland. Toch wel jammer dat ze tegenwoordig koptelefoons hebben, vroeger stond er bij elke ruimte iemand die een verhaal vertelde dat was nog leuker.