donderdag 16 augustus 2012

Dag 4. 16 augustus 2012

Om 4 uur kwam Dani er voor de eerste keer aan. Uiteindelijk tot 5 uur blijven liggen. Nog even wat op de IPad spelen en dan allemaal weer douchen. Ontbijten op de kamer. Broodjes smeren voor onderweg. We gaan iets later weg want Dani stoot zijn kleine teen aan het kofferwieltje. Dit is erg pijnlijk en er moet eerst zalf op. Dat wordt nog wat deze vakantie. Hinny had gisteren al een hoofdwond opgelopen in het zwembad. Inmiddels is het half 9 als we in de auto stappen.
We gaan naar de Everglades. Tegen 10 uur rijden we het terrein van Billie Swamp op. We verzilveren onze Rain Ticket (vorig jaar begon het te onweren en werd alles stilgelegd) en mogen we gratis naar binnen. We gaan eerst naar de Airboat. En hoewel ik niet van boten hou omdat ik snel zeeziek wordt besluit ik om toch mee te gaan. De bestuurder van de Airboat zal minder hard gaan varen als ik aangeef dat ik ziek wordt. Gelukkig valt het mee en gaan we mega hard door de bocht. We zien vrij veel wild. 3 krokodillen, waterbuffels en verschillende vogels. De eerste krokodil zwemt vlak voor de boot langs. De andere 2 liggen onder de bomen met vogelnestjes te wachten tot de jonge vogeltjes uit de bomen vallen. Dit schijnt vrij veel te gebeuren.
Als we weer terug zijn doen we nog de Buggy tour. Hiermee gingen we door het water naar de overkant het moeras in. Alleen was er door de droogte geen moeras. Het heeft hier de afgelopen tijd weinig geregend en alles staat nog droog. Ook nu zien we weer verschillende dieren voorbij komen. Nog meer waterbuffels, struisvogels, wilde zwijnen en nog een soort hert. Het gaat er ruig aan toe met de Buggy.
Om 12 uur zijn we hier weer uitgekeken. De slangenshow hebben we vorig jaar gezien en was niet voor herhaling vatbaar. We kopen nog wat in het winkeltje en gaan dan weer op weg naar Naples.
We stoppen nog even weer bij de Walmart om een sportbroekje te ruilen. Deze was een beetje te groot. Nu weer 2 nieuwe gekocht in de goede maat.
Dani's teen is inmiddels flink dik en blauw geworden. Hij kan er wel goed op lopen, maar als je het aanraakt doet het pijn. Misschien is het wel gebroken. Maar volgens mij kan een dokter daar ook niet zoveel aan doen. Dus als het niet erger wordt laten we het op z'n beloop. Zwemmen gaat prima.
Terug in het hotel de zwemkleding aan en naar het zwembad. Het is vandaag erg druk. Tegen 6 uur gaan we naar de kamer om te douchen en aan te kleden voor het avondeten.
We eten vanavond bij TGI Friday's. Het smaakt ons alledrie goed. Terug in het hotel nog even de weblog bijwerken en wat foto's uitzoeken. Morgen de laatste volle dag in Naples.
We hebben niet echt een planning. We kijken per dag waar we zin in hebben. Het is tenslotte vakantie. Niets moet, alles mag. Voor morgen hebben we ontbijten bij de IHOP, Naples ZOO en een ijsje bij Dairy Queen op het programma.

1. Een lekkere dag zo te lezen, Airboat heeft altijd wel wat.. Wat jammer voor Dani dat zijn teen dik en pijnlijk is, hopelijk is het snel over..

Heel veel plezier in de Zoo, en natuurlijk lekker ontbijten !!