dinsdag 25 juli 2017

Dag 6: 25 juli 2017 van Savannah naar Asheville

We starten de dag rustig op. Alle tassen en koffers moeten weer ingepakt, want we reizen vandaag weer verder. We ontbijten zeer uitgebreid. De afgelopen dagen konden we iedere keer de lunch overslaan. Na het ontbijt gaat alle bagage in de auto en checken we uit.

We hadden nog een probleempje met de rekening. Bijna alle hotels van deze trip hebben we geboekt bij Booking.com met gratis annuleren en later betalen. Je betaald dan pas bij aankomst. Tot onze verbazing werd er op 25 mei ineens een bedrag afgeschreven voor dit hotel. Meteen met Booking.com gebeld. Zij hebben het in behandeling. Nog steeds niks gehoord. Nu heb ik het zelf maar met de manager van het hotel in orde gemaakt. Het teveel betaalde bedrag wordt weer terug gestort. Wij gingen er vanuit dat het bedrag in mindering zou worden gebracht op de eindafrekening, maar dat was dus niet zo. Soms vraag ik mij dan af bij hoeveel mensen dit wordt gedaan en dat die het niet merken. Wij controleren onze afrekeningen hierna nog maar weer eens extra.

Ook het Amerikaanse telefoonkaartje werkt erg goed. Wij hebben deze in een oude IPhone 5S. Ondanks dat we een TomTom mee hebben gebruikt Dani de telefoon als extra navigatie. Er zit onbeperkt internet op voor 30 dagen. Erg handig om onderweg dingen op te zoeken zoals restaurants, tankstations, etc. Ook als het weer slechter wordt kunnen we zien hoe lang de onweersbuien aanhouden. Het is alleen jammer dat je het niet als hotspot kunt gebruiken. Onze eigen telefoons zijn dus onderweg afhankelijk van wifi. Maar dat is geen probleem, iedere McDonalds, Startbucks, etc. heeft gratis wifi.

We hebben een rit van 515 km op de planning vandaag. Als we dichter bij Asheville komen worden de heuvels  steeds steiler. De vrachtwagens gaan bijna stapvoets omhoog. Onderweg een paar foto's gemaakt vanuit de auto. Veel grote vrachtwagens en sportauto's komen voorbij.

Tegen half 4 zijn we bij ons hotel The Beaucatcher. Het is een motel, maar het ziet er allemaal nog nieuw uit. De kamers zien er netjes uit. Dani heeft Deze uitgezocht, alleen zit er helaas geen zwembad bij. Foutje... leermoment voor een volgende keer. Het is hier nu 35 graden. Erg warm dus. We hebben een kamer (nummer 114) op de begane grond. Auto kan mooi voor de deur. We hebben een zitje in de schaduw.

We gaan lekker buiten zitten en ik zoek alvast de foto's uit en schrijf het blog voor vandaag. We lopen nog even naar de overkant en kopen een ijsje bij de McDonalds. Eten doen we tegen 7 uur bij de Outback. Die zit achter het hotel. Dani gaat voor een steak, Hinny voor een steak met snow crab en ik hou het weer bij gegrilde kip. Deze keer belegd met bacon en kaas. Erg lekker! En voor iedereen die zich afvraagt wat dat bruine is... dat is een zoete aardappel gevuld met bruine suiker en boter. Mmmmm zo lekker!!

Terug bij het hotel gaan we nog even lekker buiten zitten. Het is om 8 uur 's avonds nog steeds 32 graden.

Morgen gaan we verder de bergen in. Via Cherokee gaan we naar Gatlinburg.