donderdag 20 juli 2017

Dag 1: 20 juli 2017 de heenreis

Na een erg onrustige nacht met tegen de ochtend veel regen en onweer zijn we om 6 uur opgestaan. Even snel douchen, de tassen weer inpakken en om kwart over 7 zitten we in de auto naar het vliegveld. Dat is ongeveer 7 km rijden, dus daar zijn we vrij snel.

We parkeren op P1. Met onze gehandicaptenparkeerkaart kunnen wij hier gratis parkeren.
Met de lift naar boven en we staan meteen in de vertrekhal. We maken een foto van het parkeervak. Dan kunnen we over 4 weken onze auto weer gemakkelijk terugvinden.

Bij de balie van Lufthansa is het nog niet druk. Na ongeveer een kwartiertje wachten zijn we aan de beurt. We leveren de koffers is. De dame achter de balie vraagt of we maar 2 koffers hebben. Ik zeg: op de heenreis wel. Ze begrijpt het meteen en zegt dat we op de terugreis, na het shoppen, vast 3 koffers hebben. 😃😃

We zoeken eerst even een restaurantje om te ontbijten. We bestellen alledrie een croissant met roerei.

Na het ontbijt gaan we door de tassencontrole richting de gate. Hier is het erg druk. We hebben een wisseling van gate. Inplaats van A40 moeten we nu naar A46. Dit is beneden in een bedompte kelder.
Veel vluchten hebben vertraging, waarschijnlijk door het onweer, maar die van ons staat nog steeds op tijd.

We gaan met veertien minuten vertraging de lucht in.  29 minuten later landen we in Frankfurt.
In de vertrekhal eten we een broodje en dan lopen we naar de gate. Eerst moeten we nog even door de paspoortcontrole. En ja hoor, Dani heeft een extra security check. Hij moet mee en zijn tas, schoenen en kleding wordt nagekeken op explosieven. Zoals verwacht vinden ze niets.

Onze vlucht naar Orlando vertrekt ook mooi op tijd. Een half uur later dan gepland gaan we de lucht in. De vluchten naar Mallorca hadden vanmorgen allemaal 2 uur vertraging of zijn geannuleerd, dus wij zijn al lang blij dat wij redelijk op tijd vertrekken.

Eenmaal in de lucht krijgen we al gauw een zakje zoutjes en wat te drinken. Na een uur hebben we de keuze uit chicken or pasta. Het is niet echt heel lekker. We kijken wat films en proberen wat te slapen. 2 uur voor aankomst krijgen we nog een warme maaltijd. Ook deze keer de keuze uit chicken or pasta. Dit smaakt beter dan de eerste maaltijd. Een bakje dubbel vla als toetje is wel erg lekker!

Met nog ongeveer 100 km te gaan was het opeens gedaan met de pret. Het leek zo mooi. Mooi op tijd landen en dan meteen doorrijden naar Daytona Beach. Maar dat ging even anders. Wegens zwaar onweer was het vliegveld van Orlando gesloten. Dus rondjes vliegen in het wachtruim boven zee bij Cocoa Beach. Na 4 rondjes vliegen konden we dan toch landen in Orlando. Echter vlak voor de landing zagen we ineens op het scherm dat onze bestemming was veranderd in Tampa. Halverwege Tampa verandere onze bestemming nog een keer, maar dan in Fort Lauderdale. Dit ligt een paar honderd kilometer zuidelijker. Omdat we nog steeds niet in Orlando mochten landen moesten we uitwijken om te tanken. De vlucht naar Fort Lauderdale duurde nog meer dan een half uur. Eenmaal geland moesten we daar weer wachten omdat onze parkeerplaats nog niet vrij was. Uiteindelijk konden we parkeren en was het wachten op de tankauto. Om 20.00 uur begonnen ze eindelijk met tanken.

Inmiddels hebben we het hotel gebeld dat we later komen. Ze houden onze kamer tot 3 uur vannacht vast. Dat moet toch hopelijk wel gaan lukken. Uurtje vliegen, uurtje rijden. We hopen toch wel om 12 uur in bed te liggen.

Ook dit hebben we niet gered. Om 20.50 uur vertrokken we weer uit Fort Lauderdale. Na 3 kwartier vliegen kunnen we nu wel landen in Orlando. Echter is ook hier onze parkeerplaats nog niet klaar. Weer wachten dus. Uiteindelijk kunnen we uitstappen en door de douane. Ook dit kost de nodige tijd. Ondanks dat er best veel balies open zijn duurt het allemaal best lang. Vingerafdrukken controleren, foto maken en vragen hoe lang je blijft etc.

Na de douane lopen we meteen door naar de garage van de autoverhuur. We checken in bij de kiosk van Alamo. Ook dit kost weer best veel tijd. Met ons bonnetje lopen we naar de rij auto's met de Mid size SUV's.... de rij is helemaal leeg. Dus op naar een medewerker. We mogen een SUV uitkiezen. Die zijn net iets groter. Kijk, dat is dan wel weer het voordeel van laat aankomen. Foto volgt morgen.

Om half 12 rijden we de garage uit. Stellen de TomTom in op Daytona Beach. En om 1 uur liggen we in bed. We hebben een mooie ruime kamer (nummer 510) op de bovenste verdieping. Helaas geen zeezicht, maar dat hebben we bewust niet geboekt. We zijn totaal 24 uur onderweg geweest.

1. Oei, dat is echt vreselijk balen zeg, de reis is altijd al zo'n ellende maar zeker als alles mis gaat...
    Snel maar vergeten en met een grote car onder je kont gaan genieten!