vrijdag 21 juli 2017

Dag 2: 21 juli 2017 Daytona Beach

Om half 2 vannacht ging het licht uit, maar om 6 uur waren we alweer uit bed. Onze biologische klok moet nog even wennen aan 6 uur tijdverschil. Vandaag hebben we bewust een rustdag ingelast, want je weet maar nooit hoe de heenreis verloopt. We zijn blij dat we vandaag geen lange autorit voor de boeg hebben na de lange dag van gisteren.

Onze kamer in het Best Western Seabreeze Inn is prima in orde. We zitten op de 5e etage en hebben een balkon met mooi uitzicht. We zaten om een uur of 8 aan het ontbijt. Het buffet werd steeds weer aangevuld, dus dat was prima in orde. Je kan je eigen broodjes roosteren en zelf wafels maken.

Na het ontbijt zijn we gaan wandelen richting de pier. Het is dan nog erg rustig op het strand. In de loop van de dag komen er steeds meer auto's die op het strand parkeren. Dat is hier toegestaan. Je zet dan gewoon je stoeltjes naast je auto.

Als we een Starbucks zien houden we daar een koffie pauze voordat we via de hoofdweg weer terug lopen naar het hotel. Onderweg doen we nog wat boodschapjes bij de 7eleven.

Weer terug bij het hotel gaan we lekker bij het zwembad liggen. Hinny en Dani gaan af en toe de zee even in. Tegen 4 uur houden we het voor gezien en gaan we naar de kamer om te douchen. Ondanks dat we ons met factor 30 hebben ingesmeerd, zijn we toch wat verbrand.

Voor het avondeten gaan we echt Amerikaans. We lopen naar de Daytona Taproom. Er hangt een gezellige sfeer. Er staat 1 grote lange tafel en iedereen schuift gewoon aan. Of je kan aan de bar eten. We bestellen 2 burgers en een barito. Heel erg groot, maar wel lekker. Al is het nog een hele toer om de burger een beetje netjes op te eten.

Na het eten kletsen we gezellig nog even met de lokale bevolking. Iedereen hier is benieuwd naar onze trip. En we krijgen van iedereen weer andere tips en adviezen.

Morgen verlaten we Daytona Beach en gaan we naar Savannah.