donderdag 28 april 2016

Dag 6: Atlantic City

Ik verkijk me een uur op de wekker waardoor we om 7 uur al alledrie gedouched en aangekleed zijn. De koffers al ingepakt.
We lopen voor de laatste keer naar Times Square op te ontbijten bij een bakery. De croissantjes smaken goed.
We lopen op ons gemak weer terug naar het hotel. Om 9 uur checken we uit en gaan naar buiten om een taxi aan te houden. Een taxi bellen kan wel, maar dat kost $ 20 extra. Dat doet dus niemand. Er komt al snel een taxi de hoek om, Dani steekt zijn hand op en ja hoor hij stopt. We geven het adres op van het auto verhuurbedrijf: 129 Montgomery Street in Jersey City. Kosten inclusief toll $ 75 + tip.
De dame achter de balie van Alamo vraagt of we al eerder bij hun hebben gehuurd. Ja hoor al in Florida. Hinny heeft nl. een nieuw rijbewijs en dat kwam nog niet in de computer voor. Ze vraagt of we een midsize SUV (zoals gehuurd) of een minivan willen. De keuze is snel gemaakt. Een minivan natuurlijk. Veel meer ruimte en achterin stoelen ipv een achterbank. Het is een zwarte Chrysler Tiwn& Country met 2700 miles op de teller.
We starten de TomTom op en gaan op pad. Gelukkig is het vanaf hier rustig op de weg en in no time zitten we op de snelweg.
We hebben voor $ 4 per dag een tolpas genomen. Nu kunnen we bij alle tolwegen zo door rijden. De kosten komen dan achteraf via de creditcard.
We zijn heel wat poortjes gepasseerd dus we zijn er blij mee.
Aangekomen bij het Bally's hotel in Arlantic City is het nog te vroeg om in te checken. Het kan wel, maar dat kost $ 11. We willen toch gaan lunchen, dus dat doen we niet. We parkeren de auto in de self parking garage. Dit kost niks. Valet parking kan ook, maar dat is $ 10.
We lopen de boardwald op en gaan lunchen bij het Rainforest cafe.
Na het inchecken (we zitten op de 25e etage in de hoge toren) gaan we naar de Tanger Outlets. Deze zitten vlak naast het hotel. We kopen flink wat kleding.
Er komt nog net geen rook uit de creditcard.
Om 8 uur gaan de winkels (gelukkig) dicht. Nog even langs de McDonalds en dan naar het hotel terug. We hebben hier maar 1 overnachting, dat is eigenlijk te kort. Moeten we nog maar een keer terug. De strandwandeling is erbij in geschoten. Misschien morgenochtend nog even zwemmen voordat we vertrekken.

1. Wat leuk om te zien....! Ben nog nooit in Atlantic City geweest maar stel me een Las Vegas in het klein voor? Jullie genieten in ieder geval en wij genieten heerlijk mee! Veel plezier en ook ik ga jullie blog dagelijks volgen!

2. Zo een mooie auto en een mooi hotel!!
    En goed geshopt dit zijn van die heerlijke vakantie dagen..

3. Leuk om een klein kijkje te krijgen in deze stad! Op naar de volgende bestemming :)

4. Leuk om te lezen, ben ook nog ooit in Atlantic city geweest.