woensdag 27 april 2016

Dag 5: Laatste dag New York

We starten vandaag rustig op. Rond half 9 kijk ik nog even op de Apple site of de Iphone SE inmiddels binnen is. En ineens staat er dat er op 5th Ave een aantal beschikbaar zijn. We haasten ons en een half uur later staan we in de Apple Store in de rij. Gelukkig zijn we er op tijd bij. Helaas geen roze, maar een grijze. Ik wil het risico niet nemen dat het niet meer gaat lukken deze vakantie, dus ik neem een grijze. Daarna lopen we richting het Grand Central Station. Onderweg ontbijten we bij een deli.

Dani maakt deze foto op de hoek bij het station.

Het is een erg mooie stationshal.

Ook hier is het weer groot.

In het midden een klok.

Nog even poseren.

We lopen richting het Empire State Building en komen dan nog lang de Library.

We maken nog wat foto's van het Empire State Building. We gaan hier niet meer naar boven. Wel drinken we in de kelder nog een kopje koffie bij Starbucks.

Dani maakt nog een foto van deze bijzondere auto.

Stoere zonnebril.

Hier moeten we natuurlijk ook even naar binnen. We lopen wat rond. Maken hier ook even gebruik van het toilet.

Mooie ouderwetse houten roltrap naar de benedenverdieping van Macy's.

Weer buiten zien we het Post Office.

We lopen hierna richting het hotel. Onderweg winkelen we wat. Hier en daar zijn er best wel leuke aanbiedingen en kopen we wat. We brengen de aankopen terug naar het hotel.

Als laatste brengen we een bezoek aan Body Worlds. Een erg leuke tentoonstelling over het menselijk lichaam. Na ongeveer een uur hebben we alles wel gezien. Als we buiten komen regent het inmiddels behoorlijk.

Tijdens de regenbui rusten we een uurtje in het hotel. Rond 6 uur lopen we naar de Five Guy's voor een overheerlijke hamburger. We lopen met een omweg weer naar het hotel en ook nu zien we onderweg nog weer leuke kleding voor weinig geld. De extra koffer begint al aardig vol te raken.

Vandaag was onze laatste dag in New York. Morgenochtend halen we de huurauto op in Jersey City en rijden we door naar Atlantic City.

1. Grand Central is een supermooi station! Erg leuk al die bekende plekjes te zien! Veel plezier met je nieuwe IPhone. Goede reis morgen!