donderdag 17 oktober 2013

Mallorca

Tussen de voorbereidingen, voor onze volgende vakantie in Florida, door zijn we vandaag voor een weekje afgereisd naar Mallorca.
Vanmorgen om half 9 vertrokken richting Düsseldorf. Het zoeken naar een parkeerplaats op het vliegveld was nog niet zo gemakkelijk. De vorige keren stonden we op P1, maar deze was nu vol. P2 dan maar. Ook vol. Op naar de volgende. Zijn het allemaal garages voor auto's met een maximale hoogte van 1,90 m. En voor onze bus hebben we toch echt 2 m nodig. Dan maar weer verder zoeken. P13 is buiten, maar ze zijn de ingang aan het bestraten, dus daar kunnen we niet op. Dan toch maar weer terug richting P1, misschien is er inmiddels een plaatsje vrij. Komen we langs P12. Ook buiten en daar is plaats genoeg. Gelukkig is dat ook dichtbij de vertrekhal.
De koffers bij de Bagage Drop Off ingeleverd en nog even wat gegeten en gedronken voordat we door de douane gaan. Het gaat allemaal heel voorspoedig. Op naar gate B57.
Daar kunnen we mooi bij het raam zitten en zien we de opstijgende vliegtuigen voorbij komen.
Mooi om naar te kijken. Zo gaat de tijd snel en om 2 uur kunnen we beginnen met instappen.
We vertrekken mooi op tijd en om kwart voor 5 landen we op Mallorca.
Ook de koffers komen al snel van de band rollen en we nemen een taxi naar het hotel.
De rit van het vliegveld naar ons hotel Fontanellas Playa duurt nog geen kwartier.
We checken in en hebben een appartement meteen voor in de gang.
De koffers worden uitgepakt en we gaan op pad om wat te gaan eten.
We kiezen voor restaurant Alt Köln. Daar hebben we vorig jaar ook een keer gegeten en dat was goed.
Ook nu was de gyros erg lekker.
Na het eten lopen we nog een klein stukje en komen terecht bij llaollao en kopen daar een lekker yoghurt ijsje.
Dan houden we het voor gezien en lopen terug naar het hotel.
Morgen doen we rustig aan en gaan we naar El Arenal met het treintje. En verder zie we wel waar we zin in hebben. Het is tenslotte vakantie.