dinsdag 22 oktober 2013

Mallorca dag 4 en 5.

Gisteren niet erg actief geweest. De hele dag bij het zwembad gelegen en 's avonds een stukje gewandeld om wat te gaan eten.
Vandaag stond er meer op het programma.
Na een laat ontbijt met de bus naar Palma. Vand daaruit met het treintje naar Soller.
De trein zat helemaal vol. Het is een leuke rit van ongeveer een uur. Onderweg wordt er nog gestopt zodat iedereen foto's kan maken van de omgeving.
In Soller een broodje gegeten en wat door het stadje gewandeld.
Toen op zoek naar de bushalte. Dat was nog niet zo gemakkelijk te vinden.
Toch maar even gevraagd bij de informatie. Blijkt dat we er al vlakbij hadden gelopen.
Weer helemaal terug. Na een kwartier kwam de bus naar Palma. Gelukkig hadden we nog een zitplaats. Weer terug in Palma, blijkt dat er een hele grote ondergrondse busstation is.
Het zag er allemaal mooi, schoon en modern uit.
Inmiddels is het al half 5 en wandelen we nog wat langs de winkels. We eten bij MacDonalds vandaag. Lekker makkelijk. Na het eten lopen we vanaf Palma richting Playa de Palma. Dit is ongeveer 10 km.
We schieten niet echt op, want Dani heeft al snel pijnlijke voeten en wil vaak rusten.
Na een kilometer of 5 is Oma ook te moe om nog verder te gaan en nemen we een taxi naar het hotel.
Terug in het hotel zijn we allemaal moe en hebben pijnlijke voetzolen.
We duiken vroeg ons bed in. Voor morgen hebben we een tandem gereserveerd en gaan we dus fietsen. Het wordt echter 31 graden. Dat wordt dus zweten.