zondag 20 oktober 2013

Mallorca dag 3.

Vandaag is het zover. Er moet een halve marathon gelopen worden in Palma.
Hinny en ik staan om 6 uur op en om half 7 zitten we aan het ontbijt.
Om half 8 nemen we een taxi naar Palma. We zijn lekker vroeg.
Rond half 9 leveren we de kledingtas in en gaan we richting de start. 
Eerst nog even langs de dixies. Hier staat me toch een rij. Gelukkig is de start pas om 09.20 uur, dus we hebben tijd genoeg.
Precies op tijd klinkt het startschot en ben ik op weg. Hinny staat een stukje verderop en maakt foto's en video's. Dani en Oma komen later met de bus.
Het is bewolkt en de zon wil niet echt doorkomen. Prima, dan is het ook niet te heet. Er staat echter ook geen wind, dat maakt het wel weer benauwd in de straatjes van Palma.
Bij 19 km heb ik ontzettende pijn in mijn voet. Een blessure die al een tijdje speelt, maar waar ik tijdens het lopen nagenoeg geen last van had. Nu gaat het echter mis. Ik pas mijn snelheid aan en neem kleinere pasjes. Ga iets meer op mijn tenen lopen en dan trekt de pijn ook wel weer weg.
Gelukkig gaan de laatste 3 km nog redelijk goed. Ik finish in 2 uur en 27 minuten. Dat is één minuut sneller dan vorig jaar. Prima, daar ben ik onder deze omstandigheden tevreden mee.
Dani en Oma hebben zich inmiddels bij ons gevoegd. We lopen naar de bushalte om de bus terug naar het hotel te nemen. Na een kwartier wachten is er nog steeds geen bus en de groep mensen die mee willen wordt steeds groter. Hoe groot zal de kans zijn dat we meteen mee kunnen? Ik wil eigenlijk wel zo snel mogelijk naar het hotel want de pijn in mijn voet word erger. We besluiten om toch maar een taxi te nemen en binnen een kwartier zijn we weer in het hotel.
We doen onze zwemkleding aan en gaan lekker in het zonnetje liggen bij het zwembad. Het water in het zwembad, binnen en buiten, is veel te koud. Dus zwemmen doen we niet.
We rusten lekker uit en tegen 4 uur gaan we naar de kamer om te douchen.
Hier heeft Dani nog een klein ongelukje in de slaapkamer. Hij stoot zijn kleine teen aan de bedpoot. Dit is erg pijnlijk. Gelukkig gaat het snel weer over.
Om te eten lopen we richting Can Pastilla. Daar vinden we een leuk restaurantje.
Na het eten lopen we nog een rondje en gaan dan weer terug naar het hotel.
Het was een vermoeiende dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten