donderdag 18 oktober 2012

Mallorca dag 1.

Vanmorgen om 10 uur vertrokken we uit Veendam. Marian, Jaap, Ina, Bert, Harriet, Oma en wij drietjes. De rit naar Münster duurt maar 2 uur, maar halverwege hebben we toch nog even pauze gehouden. We waren toch vroeg genoeg. Eenmaal in Münster de auto's geparkeerd op P4. Inmiddels zijn ook Fred en Ivonne aangesloten bij de groep.
De bagage afgeven ging vlot. Nog even een broodje eten en dan door de douane. Hier moesten de nodige schoenen en apparatuur aan een grondige check onderworpen worden. Ze waren even bang dat Dani een bom in zijn tasje had waar hij al zijn spelcomputers in mee heeft. Maar gelukkig mochten we weer verder.
Om 3 uur mochten we instappen. Het vliegtuig zit niet vol waardoor we per 2 personen 3 stoelen tot onze beschikking hebben. Lekker ruim dus.
Wij dachten dat we niks te eten en drinken kregen op deze korte vlucht, maar toch kregen we drinken en een broodje aangeboden.
De vlucht ging voorspoedig. Netjes op tijd landen we op Palma de Mallorca. Ik vind het toch altijd weer eng als je boven zee aan komt vliegen en dan heel laag over het water heen meteen landen. Maar alles ging goed.
Op het vliegveld hebben we al bijna een marathon gelopen. Wat een afstand moet je daar afleggen voordat je bij de bagageband bent. Alles op z'n Spaans dus het duurde even voordat de koffers er waren.
We hoeven niet door de douane en kunnen meteen maar buiten. Wij gingen met Harriet en Oma op zoek naar de shuttlebus van het autoverhuurbedrijf. Gelukkig hadden we die vrij snel gevonden en gingen we op pad om onze huurauto op te halen. De rest van de groep ging met de bus naar het hotel.
Onze huurauto is een Kia Ceed. Het was even passen en meten met de bagage en 5 personen, maar het is gelukt. De TomTom aangesloten en karren maar. Meteen bij de eerste rotonde ging het al mis. Op deze rotonde komen wel 6 wegen uit, dus we namen prompt de verkeerde afslag. We gingen de verkeerde kant op. Dat werd meteen een rondje sightseeing.
Al snel zaten we weer op de goede weg en kwamen we nog voor de bus aan bij het hotel. Ingecheckt en naar de kamer. Deze zien er netjes en schoon uit.
Nog even snel wat boodschapjes gedaan en een hapje gegeten bij een Duits restaurant om de hoek.
Inmiddels zijn we ook wel moe en gaan we al snel naar bed. Morgen bij daglicht Mallorca maar eens gaan ontdekken.