vrijdag 6 mei 2016

Dag 14: Laatste volle dag New York

We starten op met een ontbijt in het hotel. Het is simpel, maar het voldoet.
Om kwart voor 9 zitten we weer in de auto. Deze ochtend gaat de rit weer terug naar New York.
Daar zijn we deze vakantie ook begonnen. Onderweg maken we nog foto's van het landschap.
De eerste 3 kwartier rijden we over smalle wegen door de bergen. Erg leuk.

Het laatste stuk is weer spannend. Het is druk op de weg en de TomTom geeft pas laat aan waar we heen moeten. Maar het is ons gelukt om bij het Holland Hotel in Jersey City aan te komen. Het ligt net voor de Holland Tunnel. Het is net 2 uur en te vroeg voor de check in, maar gelukkig is onze kamer klaar en kunnen we de bagage naar de kamer brengen. We halen de auto leeg, kijken alles nog een keer goed na en rijden naar de garage van Alamo aan Montgomery Street in Jersey City. Dit is nog geen 2 kilometer van het hotel. We krijgen een bonnetje met daarop alleen de kosten van de tolpas. De kosten van de tol komen later. Dat zal nog een aardig bedrag worden want we zijn behoorlijk veel poortjes gepasseerd.

Daarna lopen we richting het water en komen zo uit bij het Exchange Place station van de Path. Een ondergrondse waarmee je naar Manhattan kan.
We kopen 3 losse kaartjes enkele reis a $ 2,75 per stuk en stappen in de trein naar het World Trade Center. Hiervandaan lopen we naar de Brooklyn Bridge. Deze stond nog op ons To Do lijstje.
We lopen de hele brug over naar de overkant en weer terug. Onderweg maken we veel foto's.

Wat een drukte op de brug.

Zicht vanaf de brug op een zijstraat.

World Trade Center

Manhattan Bridge

Even springen en gek doen.

Na de Brooklyn Bridge lopen we nog even door Chinatown. Ook leuk om doorheen te lopen.
Er is zelfs een chinese McDonalds.
Hierna nemen we de Path weer terug naar Jersey City. We kopen weer 3 losse kaartjes en stappen in de trein met bestemming Newport. Meteen als je de Path uitkomt is er een mall.
We lopen hier nog even rond en kopen natuurlijk ook nog even weer wat.
Er is ook een Cheesecake Factory. Die hebben we nog niet gezien deze vakantie en is toch één van onze favoriete restaurants. We gaan hier dan ook de laatste avond van onze vakantie eten. Het is weer erg lekker en Dani neemt nog een stuk Cheesecake mee om later op de hotelkamer op te gaan eten.
We lopen weer terug naar het hotel en daar checken we alvast in voor onze vlucht van morgen. De boardingpassen zijn geprint. Dus hopelijk een snelle afhandeling bij de bagage drop off.
Morgenochtend kunnen we in het hotel ontbijten. Daarna willen we nog een wandeling langs de Hudson gaan maken om de skyline van Manhattan te fotograferen. Om 12 uur moeten we uitchecken en is het ook tijd om naar JFK te vertrekken.

1. Jeetje de vakantie is alweer voorbij,wat vliegt de tijd daar toch altijd snel om.
    Maar weer een mooie dag en hoe lekker is het om dan bij de cheese cake factory te eten!!!
    Een van onze favorieten restaurants.
    Alvast een goede terugreis.

2. Wat een gave dag en dan eindigen in CCF, dat kan geen toeval zijn, een hele goede terugreis gewenst, bedankt voor het bloggen

3. Wat een drukte op de Brooklyn Bridge, maar het is ook zo'n mooie brug! De Mall bij Newport kennen we, wij hebben daar ook vlakbij in een hotel gezeten. Goed te weten dat er ook een Cheesecake Factory zit, voor onze NY trip komende zomer. Leuke dag!