donderdag 27 mei 2010

Alles nog even op een rijtje.

Regelmatig vragen mensen waar wij deze zomer heen gaan op vakantie. Ik zeg dan: een rondreis door Florida, Amerika. Vervolgens komt dan de vraag: dat is toch heel duur? Nee hoor, zeg ik dan, valt best mee. Hier nog even alle kosten op een rijtje voor 2 volwassenen en 1 kind van 10 jaar. Vertrek 13 juli en terug 29 juli. Totaal zijn we 17 dagen onderweg. 15 overnachtingen. Tickets British Airways via Londen Heathrow € 1.803,00. Hotelovernachtingen € 1.153,00. Huurauto € 406,00. Totaal € 3.362,00. We hebben inmiddels tickets gekocht voor SeaWorld, Bush Gardens en Aquatica € 84,00 p.p. totaal € 252,00. We gaan waarschijnlijk een dag naar Disney Magic Kingdom en een dag naar Universal Studio’s. Hiervoor zullen we ongeveer € 400,00 aan ticketkosten kwijt zijn. Dan zitten we totaal op € 4.014,00. Dan moeten we nog eten en drinken en de auto lust natuurlijke ook wel brandstof want totaal zullen we ongeveer 1700 kilometer gaan rijden. Even ter vergelijking: een all-inclusive 5* hotel in Turkije kost in het hoogseizoen voor ons 3-en € 5.300,00. Daarbij komen dan ook nog de eventuele excursies. Ik denk dat we dit bedrag ook ongeveer in Florida nodig zijn. En daarom is de keus snel gemaakt. Liever 2 weken Florida dan 2 weken Turkije.

7 opmerkingen:

  1. Zo hebben wij ook zitten denken en tellen, en wij zijn tot hetzelfde besluit gekomen.

    17dagen, 15 overnachtingen, een midsize jeep gedurende de hele periode, onze vlucht, 4 disneyparken en het orlando flexticket (5 parken)
    voor een prijs van 3300 euro.

    Dit vinden we reuze meevallen gezien deze reis inclusief onvergetelijke ervaringen.

    Jullie hebben de beste keuze gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, helemaal geweldig. Gek dat we toch het gevoel hebben dat we ons moeten verantwoorden dat we WEER naar Florida gaan. Volgens mij moeten we het toch echt allemaal zelf betalen, toch? Maar bij mij is het liever voor €5/m naar Florida dan voor niets naar Turkye, dan blijf ik nog liever thuis. Sorry!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihi. Zo ging het er ook bij ons aan toe. Wij hebben ook zitten rekenen en toen was de keuze snel gemaakt. We gaan naar Florida en niet naar Griekenland. Jullie hebben helemaal gelijk!!

    Groetjes,
    Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier idem dito.
    Een stacaravan huren in Spanje of Italie is ook niet goedkoop en moet je er nog naar toe rijden, meestal in twee dagen met een hotelovernachting. Dan toch liever naar Florida :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel ik de vergelijking niet helemaal vind opgaan! Geef ik jullie wel gelijk. Ook wij verkiezen al jaren amerika boven bijv. Turkije.
    En het prijs verschil is lang niet zo groot als velen denken. En ach laat ze maar denken.
    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geef jullie ook helemaal gelijk! Veel plezier met de voorpret, het gaat al opschieten!

    groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen